Palautuskäytäntö
Palautuksesta on aina otettava yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun etukäteen ohjeiden saamiseksi. Sopimatta palautettua tavaraa emme hyvitä.
Tuotteen palautusoikeus
Tässä kappaleessa esitetty palautusoikeus koskee vain kuluttaja-asiakkaita. Palautusoikeus ei koske yritysten tai yhteisöjen välillä tehtyä kauppaa, ellei tuotteissa ole todettu virheitä.
Ostoksilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, joka lasketaan tavaran vastaanottamishetkestä lähtien. Palautettujen tuotteiden täytyy olla avaamattomissa pakkauksissa ja myyntikuntoisia. Tapettirullien läpinäkyviä muovikelmuja ei saa avata. Värisävyt tulee tarkistaa ennen avaamista. Näiden ehtojen täyttyessä on mahdollista saada rahat takaisin, mikäli et halua vaihtaa tuotetta.
Huom! Mittatilaustuotteilla sekä metritavarana myytävillä kankailla tai tapeteilla ei ole kuluttajasuojalain mukaista palautusoikeutta. Nämä tuotteet on valmistettu tai leikattu juuri sinun tilauksesi mukaisesti. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta. Palautusoikeus ei koske mittatilauksena tehtyjä tuotteita, ellei tuotteessa ole todettu virhettä.
Kuljetuksessa vaurioituneet tuotteet ja laatuvirheet
Mikäli tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana, toimitamme veloituksetta uuden korvaavan tuotteen asiakkaalle mahdollisimman pian. Emme vastaa toimituksen viivästymisen johdosta mahdollisesti aiheutuneista kuluista.
Mikäli tuote on vioittunut tai siinä on valmistusvirhe, ota heti yhteys myyjään. Reklamaatio tulee tehdä 30 päivän kuluessa siitä kun olet vastaanottanut tuotteen. Tarkista tuote heti vastaanotettuasi sen. Mikäli tuote asennetaan vasta myöhemmin, tulee se kuitenkin tarkistaa päällisin puolin heti ja reklamoida 30 päivän kuluessa. Jos havaitset valmistusvirheen tapettia asennettaessa, keskeytä tapetointi heti ja ota yhteys myyjään. Mikäli työtä jatketaan ongelmista/virheestä huolimatta, hyväksytään samalla tuotteen laatu, eikä siitä voi enää reklamoida.
Kaikkien tapettitilausten mukana toimitettuja työohjeita (yleisasennusohje ja valmistajan antama ohje) tulee noudattaa täsmällisesti. Ensisijaisesti korvaamme vialliset tuotteet uusilla. Työ- ja reklamointiohjeiden noudattamatta jättäminen johtaa korvauksen menetykseen viallisista tuotteista. Asiakas vastaa tuotteiden mukana tulleiden työohjeiden toimittamisesta työn tekijälle.
Tarvitsemme reklamaation käsittelyä varten tilausnumeron, tilauspäivän sekä kuvia virheestä. Tietyissä tapauksissa saatamme pyytää myös viallisen tuotteen lähetettäväksi meille takaisin laadunvalvontaa varten.
Palautusohjeet
Palautuksesta on aina otettava yhteyttä myyjään etukäteen tarkkojen ohjeiden saamiseksi. Tuotteen voi palauttaa maksutta Postin kautta tai lähimpään myymäläämme. Postilla palautettava tuote on pakattava huolellisesti, jotta se säilyisi vahingoittumattomana, ja toimitettava lähimpään Postin palvelupisteeseen meiltä saadun palautusrahtikirjan tai Helposti-koodin kanssa. Kun palautus on saapunut meille, ilmoitamme siitä sinulle sähköpostitse ja otamme palautuksen käsittelyyn.
Liitäthän palautuksen mukaan seuraavat tiedot:
- Omat tiedot: nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.
- Tilausnumero, joka löytyy sekä kuitista että sähköpostiin toimitetusta tilausvahvistuksesta.
- Palautuksen syy (vapaaehtoinen tieto). Emme voi vaatia syytä palautukselle, mutta haluamme kehittää toimintaamme ja haluaisimme mielellään kuulla, minkä takia palautus tehdään. Näin voimme palvella asiakkaitamme jatkossa paremmin.
Mikäli pystyt toimittamaan palautuksen mukana joko tilausvahvistuksen tai kuitin, näemme siitä maksun palautukseen tarvittavia tietoja lukuun ottamatta kaikki tarpeelliset tiedot. Maksun hyvityksestä ja siihen tarvittavien tietojen selvityksestä huolehtii Paytrail.
Antamalla meille mahdollisimman tarkat tiedot palautettavasta tilauksesta autat meitä palautuksen käsittelyssä, ja nopeutat asian käsittelyä.
Palautus on maksuton Suomen sisällä.